Grupuri de suport
Discuțiile în grupurile de 15 părinți sunt facilitate de 2 terapeuți. Părinții se cunosc, stabilesc relații și împărtășesc experiențele lor în lupta cu dizabilitatea, inechitatea socială și stigma.
Împreună putem transforma imposibilul în posibil!
-Echipa Emanuel
Centrul Emanuel luptă pentru promovarea drepturilor copiilor cu nevoi speciale, sprijinirea lor şi a familiilor lor aflate în dificultate şi îşi propune să le ofere programe recuperatorii adecvate. În acest sens, urmărim să le stimulăm dezvoltarea ajutându-i să îşi formeze deprinderi în sfera cognitivă, motorie, a limbajului, socializării şi autonomiei, în concordanţă cu ritmul propriu, prin activităţi şi jocuri educaţionale adecvate şi prin susţinerea familiei în acordarea unei îngrijiri şi educaţii corespunzătoare.
Fundația FARA a început să lucreze în anul 2011 cu 20 de copii cu vârsta cuprinsă între 2-12 ani din orașul Suceava, diagnosticați cu autism. Copiii de vârstă școlară nu erau integrați în nici o formă de învățământ. Datorită serviciilor de recuperare și activităților educaționale, asigurate zilnic, după 1 an de zile, 50% dintre copii au fost integrați cu succes în grădinița și școală.
În anul 2012 capacitatea centrului s-a dublat la 40 de copii, iar în 2014 Centrul de Zi Emanuel și-a deschis porțile pentru copiii cu dizabilități din județul Suceava.
Anul 2021 este an aniversar atât pentru Fundația FARA prin sărbătorirea celor 30 de ani de activitate, dar și un an marcant pentru Centrul de Zi Emanuel care sărbătorește 10 ani de activitate.
10 ani de activitate, 300 de copii și familii sprijinite!
Echipa prin devotamentul său oferă ajutor necondiționat copiilor cu dizabilități din județul Suceava, o regiune bogată în spiritualitate, care a reprezentat dintotdeauna un izvor de credință, creație și statornicie.
Scopul echipei multidisciplinare de profesioniști este de a oferi servicii ce pot deservi trei aspecte principale din viața unui copil cu dizabilități: recuperarea cognitiv-motor-afectivă prin terapie și recuperare, mediul familial prin servicii de asistență socială oferite familiei copilului și, nu în ultimul rând, integrarea copilului, implicit a familiei sale în viața comunității locale.
Prin programul gratuit și personalizat de terapie și recuperare, răspundem nevoilor fiecărui copil pentru atingerea potențialului maxim de dezvoltare. Pachetul de servicii constă în :
promovează mișcarea prin joc. Această abordare aduce bucuria și zâmbetul copiilor prin jocuri şi exerciții distractive, care sprijină dezvoltarea firească şi creșterea performanței motorii. Educația psihomotrică asigură premisele dezvoltării armonioase a copilului. Efectele acesteia vizează în ansamblu capacitatea copilului de a-şi forma o imagine asupra corpului său, de a conștientiza echilibrul, spațiul și timpul. Copilul este pus în situații concrete care îl stimulează să găsească soluții să se descurce, scopul final fiind de fapt integrarea copilului în mediul în care se dezvoltă.
este temelia, baza de învățare și modelare a copilului cu dizabilități. Dezvoltarea copilul se face într-un mediu protejat, prin interacțiunea copil – terapeut. În cadrul terapiei de grup copilul este pregătit pentru viața în societate unde trebuie își învingă fricile, să accepte stimuli și persoane noi, să pună în practică ceea ce a învățat la terapia individuală. Prin terapia individuală copilul învață de multe ori doar teoretic cum trebuie să socializeze, să interacționeze cu cei din jur sau să cum să reacționeze la anumiți stimuli. Prin terapia de grup, copilul învață practic toate aceste lucruri, dar are nevoie de o baza pentru a-și ușura adaptarea.
ajută copilul să își dezvolte/corecteze vorbirea, limbajul și comunicarea, și, poate stimula încrederea în sine. Pentru evoluție este nevoie de o colaborare constantă și asiduă între logoped, părinte și educator. S-a dovedit că logopedia are cel mai mare succes atunci când începe timpuriu, încă din stadii incipiente.
Terapia online nu trebuie privită ca o limită, ci ca o alternativă cu implicații pozitive în recuperarea copilului.
Evaluarea copiilor se face prin folosirea testelor incluse în pachetul de servicii FARA. În plus, Centrul de Zi Emanuel utilizează o baterie de teste suplimentare pentru o mai bună identificare a nevoilor copiilor și eficientizarea intervenției. Aceste teste sunt: Scala Eca Bretonneau, Scala de Evaluare a Autismului Infantil Eric Schopler, Chestionar de Evaluare a Strategiilor de Învățare Smalsi.
Discuțiile în grupurile de 15 părinți sunt facilitate de 2 terapeuți. Părinții se cunosc, stabilesc relații și împărtășesc experiențele lor în lupta cu dizabilitatea, inechitatea socială și stigma.
Diseminarea materialelor informative se face săptămânal pe grupul de Facebook Pentru copii. Pentru părinți. Pentru Cei din FARA.
Această resursă a fost elaborată în anul 2019, de Universitatea Ștefan cel Mare Suceava în colaborare cu alte cinci Universități din Europa. Ghidul include un caiet și o carte specială ”Dezvoltare de poduri prin comunicare în familie”. Lansarea ghidului a fost urmată de o serie de sesiuni de lucru cu 40 de părinți, în care aceștia au împărtășit poveștile lor și au discutat soluții la probleme similare.
Ghidul a fost distribuit unui număr de 80 de părinți
Hidroterapia urmărește îmbunătățirea mobilității articulare, creșterea tonusului muscular și a forței musculare, și, creșterea încrederi în sine. Copilul se relaxează din punct de vedere fizic și psihic.
Anual un număr de 20 copii beneficiază de terapie prin înot ghidată de kinetoterapeuții Fundației FARA în bazinul Universității Suceava.
100 de copii au beneficiat de aceste servicii în perioada 2015-2019.
Înainte de sesiunile de terapie, copiii nu acceptau să atingă un animal. După terapie copiii mângâiau poneii, acceptau să-i călăreasca și unii chiar au lucrat exerciții de motricitate în timp ce erau călare pe ponei. Copiii pot fi desensibilizați cu ajutorul acestui tip de terapie.
Anual un număr de 30 de copii ghidați de kinetoterapeuții Fundației FARA beneficiază de terapia cu ponei și cai.
150 copii au beneficiat între anii 2016-2020 de aceste servicii de terapie prin intermediul parteneriatului cu o ferma din apropierea municipiului Suceava.
Art-terapie – camera are trei colțuri tematice specifice pentru pictura, lucru manual și teatru de păpuși cu joc de rol.
Științe ale naturii – camera are trei colțuri tematice specifice pentru nutriție și corpul uman, geografie și experimentele chimice, jocuri de socializare și cosmosul cu planetele.
Muzică/ meloterapia – camera are scenă și instrumente muzicale de tot felul pentru copii de diferite vârste. Există și o trupă a centrului numită Veverițele.
200 de copii au beneficiat de terapie adaptată desfășurată în camere tematice pentru art-terapie, științele naturii, și meloterapie.
80 de cadre didactice (învățători, educatori, profesori) au participat la activității de informare organizate de către echipa de terapeuți pentru integrarea copilului cu dizabilități într-o formă de învățământ.
Echipa de terapeuți a participat la discuții cu reprezentanții școlii și părinții colegilor de clasă ai copiilor cu dizabilități, asistați de FARA, care frecventează o formă de învățământ masă. Aceste acțiuni au avut în vedere promovarea unor atitudini și comportamente nediscriminatorii, înțelegerea și acceptarea copiilor cu dizabilități.
Fii partener FARACabinete și săli dotate corespunzător cu materialele și echipamentele.
2 camere pentru terapie de grup
2 cabinete pentru logopedie
3 cabinete kinetoterapie
1 sala de terapie senzoriala
1 cabinet de arte combinate
1 cabinet de științe ale naturii
1 cabinet de muzica
1 camera de joaca
Biblioteca de jocuri, materiale și cărți educaționale ce pot fi împrumutate acasă copiilor.
Programul de lucru este de la 08.00-16.00, de luni până vineri.
Programările se fac în funcție de capacitatea centrului și cu respectarea cerințelor de distanțare socială în perioada de COVID-19
Echipa multidisciplinară este formată din 13 profesioniști – psihologi, psihologi educaționali, kinetoterapeuți, asistent social, logopezi și personal administrativ, toți implicați și atenți până la cele mai mici detalii, atât în privința procesului terapeutic, cât și pentru asigurarea condițiilor de igienă și de prevenire a răspândiri bolilor, inclusiv Covid-19.
• 82% dintre copii beneficiază de cel puțin două terapii asociate (terapie individuală, terapie de grup, logopedie, kinetoterapie)
• 13% dintre copii beneficiază doar de activități de terapie individuală
• 4% dintre copii beneficiază doar de kinetoterapie
• 2% dintre copii beneficiază doar de logopedie
• 69% dintre copii beneficiază de stimulare terapeutică pentru incluziune socială
• 295 dintre copii participă la două sesiuni/săptămână
• 210 dintre copii participă la 3 – 4 sesiuni/săptămână
• aproximativ 1200 de ore de terapie/lună
• 8640 sesiuni de consiliere online pentru părinți/an
• 50 sesiuni de consiliere față în față pentru părinți/săptămână
• Echipă de11 terapeuți
• Capacitate maxim 90 de copii cu dizabilități și 90 de părinți
• Un terapeut poate lucra în medie cu 5-6 copii/zi
• Echipa de terapeuți poate desfășura în medie 300 de sesiuni de terapie/săptămână
Colegiul Petru Rareș, Suceava
Liceul cu program Sportiv, Suceava
Liceul Cuza Voda, Suceava
Școala Generală nr 11, Suceava
Centrul școlar de educație incluzivă Suceava
Universitatea Ștefan cel Mare Suceava
Școala Specială Suceava
Școala Gimnazială nr. 10 Suceava
Gradinița Specială Fălticeni
Liceul Ștefan cel Mare Suceava
Direcția Generală de Asistență Socială Suceava
Primăria Suceava
Muzeu de artă Ion Irimescu Fălticeni
Medic NPI Adriana Istocescu
Cursuri de Nutriție -voluntar
Cabinet stomatologie Irimia Ionut
Simetryca SRL
Fly Muzic
Asociația Academia lui EDI
Claunul Bobo
Ferma Acasă în Bucovina
Sunt oameni pe care, dacă ești norocos, ai ocazia să-i întâlnești măcar o dată în viață. Oameni care trăiesc fiecare clipă cu bucurie. Cu speranță, liniște, iubire și răbdare. Astfel de oameni sunteți voi cei de la FARA
Ne amintim de Matei cum în primăvara anului 2015 intra în Centrul de Recuperare împreună cu mama lui. La prima vedere, părea un copil mai mic decât vârsta pe care o avea, deoarece era adus în cărucior. La vremea aceea din cauza diagnosticului, Matei prezenta o serie de probleme ce îi împiedică dezvoltarea fizică normală, cu atât mai mult cea cognitivă: slăbiciune musculară severă, reflexe absente, dificultăți la înghițire, deformări ale membrelor, strabism, retard în dezvoltare. In urma evaluărilor și a colaborării cu familia, specialiștii Centrului Emanuel au stabilit pentru Matei un plan personalizat de intervenție, adaptat ritmului și potențialului său de dezvoltare. În prezent, Matei reușește să meargă independent, să își dezvolte limbajul, să socializeze cu ceilalți copii, să facă progrese cognitive și să aibă o viață autonomă.
Aici am găsit un umăr să plâng, o persoană mereu dispusă sa te asculte, să te ajute și să-ți dea cel mai bun sfat. Îndemn toți părinții c au copii speciali să le ofere un început în centrul dumneavoastră!
Matei este un băiețel de 3 ani care suferă de autism. După 6 ani de terapie, copilul este integrat cu succes la școală.”Alături de voi am găsit raspuns la multe întrebări și rezolvare la multe dificultăți în atitudinea mea ca mama. În centru inima pare să bată altfel, respiri un aer care nu te sufocă. Pentru noi ca părinți a fost colacul de salvare, iar pentru Matei a fost povestea unui nou început, un loc despre care își va aminti cu drag, mult timp de acum inainte.
Progresele copilului meu reprezintă munca voastră, a intregii echipe, care a demonstrat entuziasm și multă răbdare. Vă sunt recunoscătoare și veți rămâne în sufletele noastre!
Vreau să mulțumesc personalului Fundației FARA pentru efortul depus, pentru profesionalismul de care au dat dovadă în toți acești ani, pentru toate activitățile în care implicați copiii și părinții, pentru ceea ce este Sebastian azi. Cu siguranță fără munca depusă de dumneavoastră nu reușeam să depășim acest moment. Vă îmbrațisez cu drag! Se semnează – O mamă!
Tel. +4 0758 543 741
Email emanuel@faracharity.ro
A absolvit Profilul de Asistența Socială în cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă din București și a obținut un titlu de Master în Consiliere și reintegrare psiho-socială prin probațiune, în cadrul Universități Petre Andrei Iași. A absolvit cursuri de formare profesională „Manager de proiect” și” Formator”, precum și multe alte cursuri pe dezbaterea legii 272/2014 privind drepturile și obligațiile copilului. În perioada Septembrie 2004 – 2014, a lucrat ca asistent social-manager de caz și formator de asistenți maternali profesioniști, Serviciul Asistentă Maternală, în cadrul instituției publice Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Suceava. Din septembrie 2014, a ocupat postul de asistent social în Centrul de Zi, Terapie și Recuperare Emanuel, Suceava și din octombrie 2019 până în prezent este manager program.
A obținut toate atestatele și gradele până la ultima treaptă – asistent social principal și are atestat de liberă practică în domeniu. A desfășurat activități de voluntariat din 2003 până în prezent, în mai multe fundații din București și Suceava.
Am vrut să devin asistent social ca să pot aduce un zâmbet pe chipul celor greu încercați de viață și să pot oferi sfatul potrivit, la momentul oportun, celui care are nevoie.
Absolventă a două facultăți, respectiv Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea licență Psihopedagogie Specială (2021) și masterat în Terapia Limbajului și Audiologie Educațională (2023), în cadrul Universității Babeș Bolyoi Cluj Napoca și specializarea licență Asistență Socială (2015) din cadrul Univeristății Ștefan cel Mare Suceava, urmată de masteratul în Științe ale Educației, specializarea Consiliere Școlară și Educație Emoțională (2018) are o experiență de 9 ani în lucrul cu copiii cu tulburări din spectru autist, dar și alte dizabilități. Pregătirea profesională include specializări în domeniul psihopedagogiei speciale și a terapiei limbajului pentru copiii cu hipoacuzie, tulburări din spectru autist, Sindrom Down, tulburări de învățare, sau orice dizabilitate intelectuală. Începând cu anul 2022, Angela este logoped în cadrul Centrului Emanuel din Suceava, după o experiență de mai bine de 3 ani ca psihopdagog și pedagog de recuperare
Una dintre pasiunile mele este călătoritul și cititul. Le îmbin pe cele 2 de mai puține ori decât mi-aș dori.
A absolvit Facultatea de Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății, specializarea Terapie Ocupațională și Modulul Psihopedagogic, nivelul I din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic (D.P.P.D.) din cadrul Universității “Vasile Alecsandri” din Bacău, în anul 2021. A studiat Master în “Diagnoză și intervenție la persoanele cu cerințe speciale” în cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.
Cursuri de specializare pe domeniile: Integrare senzorială și Reflexe primare.
Geanina este terapeut ocupațional la Centrul Emanuel din anul 2021.
A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației in cadrul Universității Hyperion din București, ulterior urmând programul de master in Psihologie Clinică și Consiliere Psihologică la Universitatea Hyperion din București. Deține atestatul de psiholog cu drept de liberă practică in specialitatea Psihologie Clinică, pe treapta de specializare practicant in supervizare. A participat la ”Cursul pentru terapeuți in analiza comportamentală aplicată (ABA)”– organizat de DAAL Autism Project din București. Deține diplomă in Teste Proiective – în urma cursului susținut de Confident Centrul de Training si Psihologie. A participat la 200 de ore de Dezvoltare Personală care au contribuit activ la dezvoltarea personală, permițând astfel o autocunoaștere intensivă cu efecte constructive complexe. A făcut practică in centrul ANCAAR – Asociația Națională pentru Copii și Adulți cu Autism din România, București.
Experiența sa clinică este de 3 ani ca Terapeut ABA (Applied Behavior Analysis) și de 8 luni ca Psiholog Clinician la Centrul de zi EduCare din București. Lucrează in prezent la Fundația FARA de o lună pe postul de Psiholog Clinician și face voluntariat la ISU ,,Bucovina” Suceava pe postul de Psiholog.
,,Fiecare copil e un tip de floare diferit, dar împreună, fac din lumea aceasta o grădină frumoasă.”
Absolventă a masteratului de Psihologie Clinică și Psihoterapie din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Are studii de licență, specializarea Psihologie din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației.
Pregătirea profesională include specializări în domeniul psihologiei, terapiei, evaluării și consilierii psihologice, prin participarea la cursuri de formare profesională precum: „Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist”, în cadrul Asociației pentru Intervenție Terapeutică în Autism (AITA), București, formator Psiholog Maria Daniela Gavankar(2017), cursul româno-olandez „Autismul.Tehnici moderne de intervenție” susținut de Tudor Mitasov(2018), cursul „Psihosomatica” susținut de Valentin Pescaru (2023), Cursul intesiv de consiliere psihologivă:structură, metode eclectice, strategii de intervenție susținut de Cozma Elena (2023) și Curs Consilier Dezvoltare personală (2024), susținut de Ana-Maria Anghelescu.
În perioada noiembrie 2017- mai 2019 a lucrat ca psiholog în cadrul organizației ANCAAR Iași, Asociația Națională a Copiilor și Adulților cu Autism din România, iar din mai 2019 este psiholog clinician sub supervizare în cadrul fundației FARA.
„Îmi place să cred că înainte de a fi psiholog, terapeut sau specialist, sunt un om. Demersul terapeutic pe care îl propun și îl aplic împreună cu copiii și familiile acestora este bazat pe profesionalism, înțelegere, empatie și pune în prim plan binele absolut al copilului și evoluția acestuia. Copiii sunt cei care mă inspiră să fiu o adevărată sursă de sprijin, iar din relația cu ei îmi găsesc resursele pentru a le oferi un prezent mai prietenos și un viitor mai optimist.
Ceea ce mă motivează în meseria mea se regăsește în cuvintele: Loc pentru progres există întotdeauna indiferent de vârstă sau nivel, cu iubire și drag de oameni, împreună vom atinge culmi care acum par greu de privit!”
Absolventă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie specială,urmată de un Masterat în Terapia logopedică în procesele de comunicare și un masterat în Analiza comportamentală aplicată, are o experiență de 14 ani în lucrul cu copiii cu autism. Pregătirea profesională include specializări în predarea în mediul natural, intervenții comportamentale, stimularea și corectarea limbajului, folosirea formelor alternative de comunicare (limbajul semnelor, PECS). Începând cu anul 2022, Cătălina ocupă funcția de psihopedagog în cadrul programului de terapie și recuperare a Centrului Emanuel din Suceava. Motto-ul după care se ghidează în lucrul cu beneficiarii este: ”Dacă un copil nu poate învăța așa cum predăm noi, poate ar trebui să predăm așa cum învață el” (Ignacio Estrada)
A absolvit Facultatea de Kinetoterapie și Motricitate Specială, împreună cu Programul de Formare Psihopedagogică nivel 1 din cadrul Universității Ștefan Cel Mare din Suceava, precum și programul de Studii Universitare de Masterat, specializarea Recuperare și Reeducare Motrică și Somato-Funcțională, din cadrul Universității Naționale de Educație Fizică și Sport, București. Lucrează în cadrul Fundației FARA, ca și Kinetoterapeut din anul 2018.
,,Copiii sunt cei care ne învață ce înseamnă iubirea necondiționată, inocența și fericirea, ei sunt acei mini-super-eroi care ne ajută să fim mai buni. Am ales să practic Kinetoterapia pediatrică pentru că iubesc din tot sufletul copiii și consider că este cel mai frumos lucru din lume faptul că îi pot ajuta pe cei mici să progreseze și să se dezvolte armonios. Trăiești cu adevărat atunci când faci în fiecare zi ceea ce iubești. “
Ma numesc Ilincăi Aurica, am absolvit Liceul Economic și de Drept Administrativ secția industrie ușoară. Am lucrat ca și confecționer în industria ușoară, în comerț ca și administrator, contabil și vânzător și menaj îngrijire persoane vârstnice. Sunt o persoana punctuala, sociabila, harnica, de nădejde și iubesc copiii.
Mottoul meu este: Viata e frumoasa, dar trebuie traita!
A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației în cadrul Universității din București în anul 2022. În prezent, studiază master în Terapia limbajului și audiologie educațională în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. A obținut atestatul de psiholog cu drept de liberă practică în specializarea Psihopedagogie Specială, fiind pe treapta de specializare practicant în supervizare. A participat la cursul de formare Mobilizare orofacială.
Totodată, lucrează ca psihopedagog în cadrul Fundației FARA de 1 an si 4 luni de zile.
Absolventă a Facultății de Psihologie-Sociologie, Universitatea Spiru-Haret, cu o experiență de 7 ani îndomeniuleducațieiși 6 ani îndomeniulpsihologieiclinice, de evaluareșirecuperare a copiilor cu nevoispeciale. Pregătireaprofesională include obtinereatreptei de psiholog clinician autonom, precum șispecializăriîndomeniulevaluăriipsihologice a copiilor cu întârziereîndezvoltareși TSA, strategii de psihodiagnostic clinic șiprograme de intervențieîncazulcopiilordiagnosticați cu dislexie, disgrafieșidiscalculie.MasterulîndomeniulConsilieriișcolareșieducațieiemoționalecompleteazăabilitățileșicompetențelenecesareprocesuluiterapeutic. Daniela estepsiholog clinician încadrulCentrului Emanuel din Suceava din anul 2016. ,,Cred cu tăriecăfiecarecopil are abilitățiși nu dizabilități. Scopul meu estesădescopărșisădezvoltacesteabilități la potential maxim.”
Absolventă a Facultății de Educație fizică și sport, cu specializarea Balneofiziokinetoterapie și recuperare medicală și a studiilor universitare de master: Kinetoprofilaxie, recuperare și modelare corporală,are o experiență de 4 ani în domeniulkinetoterapiei și al recuperării. Pregătirea profesională include specializări în domeniul recuperării medicale, urmând cursuri de specialitate, cursul de terapie 3Cși cursul medicaltapping.Începând cu anul 2022, Roxana este kinetoterapeutîn cadrul Centrului Emanuel. Roxana este o persoană veselă și spontană, adoră să lucreze cu cei mici și îi place să călătorească și să merargă în drumeții la munte.
Ma numesc Ionica Mirela Florentina, locuiesc in Suceava si sunt casatorita de aproximativ 6 ani. Lucrez in cadrul Fundatiei Fara de 7ani si jumatate iar in cadrul Centrului de zi de recuperare EMANUEL lucrez de 6 luni, part-time, ca si menajera. In viata ma ghidez dupa urmatoarea fraza: ”Cea dintai conditie a fericirii e linistea sufleteasca!”
Centrul de Zi Emanuel
Calea Unirii, nr. 11A, jud. Suceava
(+4) 0330 803 389
(+4) 0758 543 741